Frankowiczom będzie łatwiej

Marta Kacprzyk13 listopada 2020Komentarze (0)

Według dziennika Rzeczpospolita z 4 listopada 90% spraw sądowych dotyczących kredytów frankowych rozstrzyganych jest na korzyść frankowiczów.

Do tego w ostatnich dniach Rzecznik Finansowy opublikował raport pt. Mapa klauzul niedozwolonych w umowach kredytów „walutowych”. Raport został stworzony na podstawie reklamacji od frankowiczów oraz analizy postępowań sądowych.

Frankowiczom będzie łatwiej

Dokument ten zawiera listę klauzul zawartych w umowach kredytowych stosowanych przez różne banki, które mogą stanowić podstawę do unieważnienia umowy kredytu albo do żądania zwrotu nadpłaconych rat.

Posługując się raportem, możesz sprawdzić samodzielnie, czy Twoja umowa zawiera takie same lub podobne klauzule do tych w nim zawartych. Jeżeli tak jest, może to być dla Ciebie podstawą do kierowania reklamacji do banku lub złożenia pozwu przeciwko bankowi.

Stanowisko Rzecznika może stanowić istotny pogląd w sprawie i wskazówkę dla sądu orzekającego, co zwiększy Twoje szanse w procesie sądowym.

Ostateczne rozliczenie kredytobiorcy z bankiem

Jednak mimo pozytywnych wyroków co do nieważności umowy, ostateczne rozliczenie kredytobiorcy z bankiem po stwierdzeniu nieważności umowy nadal jest kwestią nieujednoliconą i nie ma w tym zakresie jednoznacznej linii orzeczniczej.

Utrudnia to ocenę co do ostatecznego rozliczenia stron. Rzecznik Finansowy złożył więc do Sądu Najwyższego wniosek o podjęcie uchwały mającej na celu rozstrzygnięcie rozbieżności w orzecznictwie sądów powszechnych. Uchwała taka również znacznie ułatwi ocenę Twoich szans procesowych.

Zanim jednak Sąd Najwyższy zajmie stanowisko, Ty możesz już podjąć działania, a ja mogę pomóc rozwiać Twoje wątpliwości.

Jestem radcą prawnym z wykształceniem ekonomicznym i wieloletnim doświadczeniem procesowym w sporach bankami i instytucjami finansowymi.

Jeżeli nie jesteś pewny, czy możesz żądać unieważnienia Twojej umowy lub trudno podjąć Ci decyzję, czy rozpocząć spór z bankiem, napisz do mnie.

Przeanalizuję Twoją umowę i pomogę podjąć Ci decyzję co dalszych kroków.

Marta Kacprzyk
radca prawny

Zdjęcie: Claudio Schwarz | @purzlbaum on Unsplash

***

ADR, czyli co zrobić w przypadku nieuzasadnionej reklamacji konsumenta

W poprzednim wpisie opowiadałam Ci, co musisz umieścić na stronie swojego sklepu internetowego w związku z wejściem w życie  ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Dzisiejszy wpis jest kolejnym łączącym prawo z biznesem, bo dotyczącym Twoich relacji z konsumentem [Czytaj dalej…]

W czym mogę Ci pomóc?

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Kancelaria Radców Prawnych M. Kacprzyk, M. Bojaryn s.c. w celu obsługi przesłanego zapytania. Szczegóły: polityka prywatności.

    { 0 komentarze… dodaj teraz swój }

    Dodaj komentarz

    Na blogu jest wiele artykułów, w których dzielę się swoją wiedzą bezpłatnie.

    Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy prawnej, napisz do mnie :)

    Przedstaw mi swój problem, a ja zaproponuję, co możemy wspólnie w tej sprawie zrobić i ile będzie kosztować moja praca.

    Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Radców Prawnych M. Kacprzyk, M. Bojaryn s.c. Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

    Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radców Prawnych M. Kacprzyk, M. Bojaryn s.c. z siedzibą w Łodzi.

    Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem mk@kacprzyk-bojaryn.pl.

    Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

    Poprzedni wpis: